הודעה נשלחה בהצלחה

כל היתרונות שיש בקרנות השקעה אלטרנטיביות על פני השקעות עצמאיות

אודי אביטל , יו”ר SMI
09/12/20
כל היתרונות שיש בקרנות השקעה אלטרנטיביות על פני השקעות עצמאיות

אחת השאלות שמשקיעים שואלים את עצמם הן מדוע עלי להשקיע באמצעות קרנות השקעה אלטרנטיביות? מדוע אינני יכול להשקיע בעצמי ולייצר תשואות טובות כמוהן? אין ספק כולם מעוניינים לחסוך בעלויות ודמי ניהול, אבל למשקיע לא יעזור לחסוך בדמי ניהול אם ההשקעה עצמה שבה הוא בחר, איננה השקעה טובה ומניבה. כאן, נכנס הנושא המקצועי כשהסיבה העיקרית והמרכזית בבחירה בקרנות השקעה אלטרנטיביות על פני השקעות של משקיעים בודדים, היא המקצועיות והיכולת לבצע את התהליך כהלכה ומתוך מטרה שהמשקיע יפחית סיכונים וימקסם את התשואות.

יתרונות לגודל

המשאבים המוקדשים למחקר, היכרות עם שווקים מקומיים, התקשרות עם אנשי מקצוע למשל מענף הנדל"ן המקומי כמו שמאים, כלכלנים או מומחים היא טובה לעילא ולעילא בקרן השקעות, לעומת המשאבים שיש למשקיע הבודד. הגם שהמידע נמצא באינטרנט וזמין לכל, נדרשת מומחיות רבה בשטח.

מומחיות, צוות מומחים רחב וידע

המשקיע הבודד, מנוסה ובעל ידע בהשקעות, ככל שיהיה, חסר לרוב את הכלים והידע הרב שדורש תחום ההשקעות. קרן המבצעת השקעות בהיקפים של כמה מיליוני דולרים ואף עשרות מיליוני דולרים, יש בידיה את המשאבים לשכור את המומחים הנדרשים, על לבצע בדיקות שהן קריטיות, טרם ביצוע ההשקעה.

כך שיכולת ניהול הסיכונים של קרן היא טובה לאין שיעור מזו של המשקיע הבודד. מה גם שבקרן מתקבלות החלטות השקעה בקבוצה ולא ביחידים, עובדה שמסייעת בהשקעות שהן אופטימליות יותר, ראיית הסיכונים היא שונה לעומת הראייה של המשקיע הבודד.

יכולות מעמיקות של בדיקת נאותות

מה זה בכלל בדיקת נאותות? בדיקת נאותות בוחנת כי הנתונים שהוצגו למשקיע בעת הצעת הנכס או ההשקעה הם אכן הנתונים בפועל. למשל, אם הוצע בניין המניב דמי שכירות כהכנסה נקייה (NOI) של 100,000 יורו, שאכן דמי השכירות הללו הם ההכנסה שהתקבלה בפועל לאחר כל ההוצאות. אחת הדרכים לעשות זאת היא לקבל את הדוחות הכספיים המבוקרים ולבחון בפועל מול רואי החשבון האם תהליך הביקורת בוצע בצורה תקינה. כמובן, שאין הבדיקות הללו מבטיחות שלא יתרחשו טעויות, אבל הם מצמצמות אותם למינימום.

בכל הנוגע לבדיקת נאותות בהשקעה, לקרנות השקעה אלטרנטיביות יש יתרונות גדולים. החל מבדיקת נאותות משפטית הנוגעת לחובות הקיימים על הנכסים, היכולת לעשות שימוש במשרד של עורך דין מקומי במדינת היעד שהוא מומחה בבדיקת הסטטוס המשפטי של נכסים. לכאורה, אלה נראים דברים לא מהותיים, אך במצב של עיקולים או בעיות בנכסים, משקיע בודד עלול לעמוד מול שוקת שבורה וההשקעה עלולה לרדת לטמיון.

אודות הכותב
אודי אביטל,
שותף מייסד ויו"ר SMI
אביטל הוא אחד המומחים הגדולים בישראל בתחום ניהול עושר והון ובפרט בהשקעות אלטרנטיביות, בעיקר בנדל”ן בחו”ל. הוא סוכן ביטוח משנת 1987 ומומחה לתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים.
רוצים לשמוע על קרנות
המציעות הזדמנויות
השקעה?
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם