הודעה נשלחה בהצלחה

מהם היתרונות של השקעות אלטרנטיביות על פני השקעות בשוק ההון?

אודי אביטל , יו”ר SMI
09/03/21
מהם היתרונות של השקעות אלטרנטיביות על פני השקעות בשוק ההון?

1. בשוק ההון התמחור יום יומי ומייצר כשל פסיכולוגי – בין אם הן השקעות אלטרנטיביות בנדל"ן או בנכסים אחרים שאינם סחירים, אינן מתומחרות ברמה היום יומית. זאת בעוד שהשקעות בשוק ההון, כולל קרנות נאמנות ותעודות סל, ערכן משתנה יום יום והמשקיע עלול לקבל החלטות על בסיס ראייה של טווח קצר על פני הטווח הארוך. SMI – Smart Money Investments מציעה מגוון רחב של השקעות אלטרנטיביות, כך שהמשקיע לא יהיה כפוף לתמחור יום יומי ויקבל החלטות פזיזות.

2. ניצול של הזדמנויות השקעה בלתי סחירות – בעוד שהשקעות בשוק ההון חשופות לכולם, יעילות ומתוקשרות באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות, בכל הנוגע לתחום השקעות אלטרנטיביות, המשקיע יכול להרוויח מקבלת מידע על השקעות הזדמנותיות, שאינן נמצאות על הרדאר של מרבית המשקיעים.

3. השקעות קבוצתיות שלרוב אינן זמינות למשקיעים בודדים – קרן השקעות נדל"ן יכולה לבצע רכישות או לייצר מכשירי השקעה, שאינן זמינים, בדרך כלל למשקיע הבודד. כמו למשל, רכישה של בניין מגורי סטודנטים, המפוזר בין מספר רב של סטודנטים שהגיעו ממדינות שונות (פיזור כלכלי גיאוגרפי).

4. מכשירי השקעה שונים ומגוונים שלא קיימים בשוק ההון – השקעות אלטרנטיביות מאפשרות למשקיעים גישה למכשירי השקעה חדשים שלא זמינים בשוקי ההון. למשל, קרן אשראי המעניקה הלוואות ליזמי נדל"ן גדולים מעבר לים, תוך קבלת בטוחות חזקות על נכסי הנדל"ן המשמשים כערובה לתשלום החוב.

5. שימוש במינוף (נטילת הלוואות זולות ממוסדות פיננסים לצורך הגדלת התשואה) – אחד היתרונות הבולטים של השקעות אלטרנטיביות הן היכולת ליטול הלוואה כנגד ההון העצמי הקיים בקרן, או כנגד נכסים של הקרן, מבלי שהלוואה זו תירשם על מצבת ההתחייבויות האישיות של כל אחד ממשקיעי הקרן. כשאנחנו משקיעים בשוק ההון, תמיד כשניטול הלוואות כדי להשקיע אותן (מהלך עם סיכון גדול הרבה יותר שדורש ייעוץ מקצועי), אזי ההלוואות יזקפו לנוטל ההלוואה.

אודות הכותב
אודי אביטל,
שותף מייסד ויו"ר SMI
אביטל הוא אחד המומחים הגדולים בישראל בתחום ניהול עושר והון ובפרט בהשקעות אלטרנטיביות, בעיקר בנדל”ן בחו”ל. הוא סוכן ביטוח משנת 1987 ומומחה לתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים.
רוצים לשמוע על קרנות
המציעות הזדמנויות
השקעה?
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם