הודעה נשלחה בהצלחה

מקצוענות בהשקעות היא Boots on the ground

אודי אביטל , יו”ר SMI
08/06/21
מקצוענות בהשקעות היא Boots on the ground

מאת דב צור, יוון

בביקור המקצועי האחרון שלי ביוון שנערך ממש בסוף מאי, כחלק מחתימות על חוזים ובחינת עסקאות בקרן SMI יוון, הלכתי לבחון שוב את האזורים והאתרים שבהם אנחנו משקיעים.

בתור שותף בקרן השקעות נדל"ן אתה רוצה להיות ביקורתי וקפדן לגבי ההחלטות שאתה מקבל. אין פשרות. לכן בחרנו, כעת אחרי הקורונה ובתום החזרה לשגרה שזהו הזמן לקבל החלטות.

התחושה הכללית שקיבלנו היא שיוון נמצאת בדרך הנכונה לצאת ממשבר הקורונה. התיירות לאט לאט חוזרת לעצמה, תיירים מכל העולם מתחילים למלא את החופים הנדירים שיש למדינה הזאת להציע. גם השווקים הייחודים של יוון כבר מחממים מנועים וגרונות לקראת התיירים, והטברנות האהובות של יוון, רק מחכות לחזור לשבור צלחות ולרקוד לצליליים היוונים המוכרים והכה פופולריים גם בישראל.

אמנם, עונת התיירות הנוכחית רק החלה, אבל גל ראשון של תיירים כבר שוטף את המדינה.

משיחות שערכתי עם מדריכי טיולים ובעלי מלון מקומיים הם צופים שהתיירות הולכת לחזור ובגדול ליוון ולאיים המדהימים שלה. יכול להיות שזה ייקח זמן, העולם עדיין צריך ללקק את הפצעים מהמשבר שהוא עבר. צריך להגיד את האמת. אבל תוך זמן קצר יוון צפויה להתמלא ולחזור לעבודה בעוצמה מלאה.

הרי אנשים כבר משתוקקים לצאת לחופשה מהנה, חופשה עם שמש, ים, אוכל ואווירה טובה, וביוון יש את כל אלה ובגדול. אנשים רק מחפשים להתאוורר ולשכוח מהתקופה הקשה שעברה עליהם, ואין מקום יותר טוב מיוון גם מבחינת מזג אוויר, אנשים חמים, אווירה טובה ומחירים סבירים ושווים לכל כיס.

יש קסם שקשה להסביר באתרים היוונים שביקרנו בהם באתונה, סלוניקי וחלקידיקי, עם חופים וכפרים ייחודים, שילוב באמת נדיר של חופשה וטיול בזמן בו זמנית.

"בקיץ הבא, אומרים לי פה היוונים, אם תגיע לפה, לא תזכור בכלל, שאי פעם הייתה קורונה בעולם. החופים יהיו מלאים, בתי המלון יהנו מתפוסה מלאה, ויוון תחזור לשיא גדולתה, אתה תראה זה רק עניין של זמן".

 

 

כיצד יוון חוזרת לשגרה ואיך זה ישפיע על חזרת התיירות והתנופה הכלכלית?

נכון לכתיבת שורות אלה, יותר מ-6.25 מיליון אזרחים יוונים חוסנו לפחות במנת חיסון אחת נגד נגיף הקורונה. יש לציין, שהאוכלוסייה ביוון מונה קצת יותר מ-11 מילון מיליון תושבים. האוכלוסייה הקטנה יחסית של יוון, מאפשרת לה להזדקק לפחות מנות חיסון וכך לחסן מהר יותר את אוכלוסייתה ולהיחלץ במהרה מהמגיפה.

יוון היא מבין המדינות הראשונות שהכריזו על פתיחת השמיים והכנסת תיירים לשטחן וזה גם נראה בשטח. בתי המלון כבר מתמלאים ושנת הקורונה שבה רבים עצרו את ההשקעות וההתחדשות, מעניקה יתרון למשקיעים הבודדים שכן ראו את סוף המשבר. קרן SMI בחרה בזמן המשבר לבצע עסקאות במיקומים מרכזיים באתונה ובהנחה משמעותית על מחירי שוק. כעת הנכסים הללו שבהם ביקרתי יוצאים לשיפוץ מאסיבי ויושכרו כבר בעוד כמה חודשים לתיירות ומגורים. מה שנרכש בשיא המשבר נראה כיום כמענה נכון מאוד להזדמנות שזיהינו וקצב ההתאוששות המהיר מחזק את הניתוחים שלנו.

אודות הכותב
אודי אביטל,
שותף מייסד ויו"ר SMI
אביטל הוא אחד המומחים הגדולים בישראל בתחום ניהול עושר והון ובפרט בהשקעות אלטרנטיביות, בעיקר בנדל”ן בחו”ל. הוא סוכן ביטוח משנת 1987 ומומחה לתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים.
רוצים לשמוע על קרנות
המציעות הזדמנויות
השקעה?
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם