הודעה נשלחה בהצלחה

קרן נדלן ספרד – מגורי סטודנטים ומלונאות

אודי אביטל , יו”ר SMI
25/11/21
קרן נדלן ספרד – מגורי סטודנטים ומלונאות

קרן ספרד של SMI מכוונת כולה כדי ליהנות מהמגמות החיוביות שמהם תהנה הכלכלה הספרדית במהלך 5 השנים הקרובות.

הקרן ממוקדת בהשקעות בשני תחומים עיקריים: מגורי סטודנטים ומלונאות. כשהיא פועלת על פי המודל המחמיר לסינון עסקאות שפיתחה SMI, אסטרטגיית ההשקעה של הקרן היא פוקוס מיוחד על נכסים מעולים הנמכרים מתחת למחירי שוק, על ידי מוכרים בעלי מוטיבציה. הזדמנויות לנכסים בספרד הן הטובות ביותר בימים אלה, מבצע החיסונים הולך וצובר תאוצה בעולם, מאידך, הזדמנויות לעסקאות מעולות עדיין על הפרק, רגע לפני כניסה של גל השקעות אל המדינה.

Smart Money Investments מתכננת לרכוש מספר נכסים כבר בשנת 2021 ותייצר בתוכה פיזור השקעות במודל של רכישה מתחת למחיר שוק, השבחה, השכרה ולאחר מכן מכירה ומימוש במחיר גבוה יותר. תזמון רכישת הנכסים בקרן הוא קריטי: רכישות ושיפוצי נכסים יתחילו בשנת 2021 כדי ליהנות מהציפייה להתאוששות בענף התיירות שתתחיל ב-2022.

דוח של חברת CBRE מעריך כי היקף ההשקעות הנדל”ן בספרד צפוי לזנק בשיעור של 25% בשנת 2021, כלומר אלה יסתכמו ב-12 מיליארד אירו. מדובר יהיה בחזרה מהירה להיקפי ההשקעות שנרשמו ב-2019. מחד, שנת 2020 הייתה שנת קורונה שבה היקף ההשקעות ירד, מאידך, היא הייתה שנה של הזדמנויות שלא נראו במהלך השנים האחרונות. כך יוצא שהתזמון של הקמת הקרן הוא הטוב ביותר, היות ובתוך 3-4 שנים הפעילות הכלכלית צפויה לחזור להיקפים של טרום הקורונה, זהו יהיה עיתוי אופטימלי למימוש ההשקעות שתבצע הקרן ב-2021.

מדוע מגורי סטודנטים הפכו לאחד התחומים הכי צומחים בנדל”ן הספרדי?

מחלקת המחקר של SMI בחנה ובוחנת כל העת מגמות עולמיות בנדל”ן, תוך שימוש גם בדוחות של חברות מחקר נדל”ן מהמובילות בעולם כמו JLL ו-CBRE. אחד התחומים שסומנו על ידינו בצורה בולטת הוא תחום מגורי הסטודנטים שבו משקיעה קרן ספרד.

מדוע בחרנו בסקטור זה? כשבוחרים באסטרטגיית השקעות, מחפשים תחומים או ענפים שבהם מרבית מגמות העל מצביעות על כיוון עתידי של צמיחה. זהו תחום מגורי הסטודנטים.

ראשית, מספר הסטודנטים באוניברסיטאות בספרד צומח בהתמדה ובקצבים חד ספרתיים גבוהים עד דו ספרתיים בכל שנה. המגמה הזאת, לצד הצורך של דור המילניאלס באיכות חיים, בילוי ובידור, דווקא בתקופת הקורונה וגם לפניה, מעודדת את הביקוש לאיכות חיים.

מגורי הסטודנטים המודרניים ברחבי העולם בדיוק באים לתת מענה לצרכים של סטודנטים. הם רוצים להתגורר במרכזי הערים, ליד מרכזי הקניות, הפנאי והבילויים. המילניאלס גם מחפשים נוחות ואיכות חיים, כך שהם מעוניינים במתחמים משופצים ומודרניים. הביקוש עולה על ההיצע גם למגורי סטודנטים שאינם מציעים חוויה מלאה. מגמות אלה יביאו בסבירות גבוהה לעליית שווי הנכסים ולעלייה במחירי השכירות.

אודות הכותב
אודי אביטל,
שותף מייסד ויו"ר SMI
אביטל הוא אחד המומחים הגדולים בישראל בתחום ניהול עושר והון ובפרט בהשקעות אלטרנטיביות, בעיקר בנדל”ן בחו”ל. הוא סוכן ביטוח משנת 1987 ומומחה לתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים.
רוצים לשמוע על קרנות
המציעות הזדמנויות
השקעה?
אנא מלאו את הפרטים ונחזור אליכם